[CCF] USB to RS232

Jari Jokiniemi oh3bu at luukku.com
Sun Jan 5 01:22:12 EST 2014

Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että ketjussa toivottiin sen konvertterin toimivan kaikissa Windowsin versioissa.

Olkaatten hyvät älkäätkä ikinä linkatko tänne mitään sellaista, missä väitetään, ettei ongelmia tuottavia USB-RS232-korverttereita muka olisi. Ensinnäkin, liittymättä varsinaisesti konverttereihin, minulla meni asemalla melkoisesti ohjelmia uusiksi Windows8:n takia. Ihan höpöhöpöä, että kaikki Windows7-ajurit muka toimisivat. Ei toimi. Ei vaikka tekisi kaikki ne käyttiksen asetusmuutokset, joissa poistetaan uudet hienot tietoturpaominaisuudet ajurien allekirjoituksista ja vaikka mitä. Ja sitä paitsi oma näkemykseni on, että jos toimintaan laittaminen vaatii jotain maagisia taikatemppuja komentokehotteen tasolla, niin kyseinen tuote luokitellaan toimimattomaksi, vaikka se toimisikin. (Joo, olen melkoisen kypsynyt siihen, että harva homma tietokoneiden kanssa toimii pakasta vetämällä, vaikka mielestäni pitäisi.)

Sääntö näyttää olevan, että oikeasti toimivien ajurien tekeminen uusimpiin Windowseihin nyt vaan kestää. Joihinkin tuotteisiin niitä ei saa ikinä. Edellä sanotusta syystä en uskalla vaihtaa ilmaiseksi Windows8.1:een, kun minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa pelata kaikkien niiden "parannusten" kanssa, joita joku tuotepäällikkö on päättänyt kulloinkin keksiä käyttöön otettavaksi paikkaamaan jotain aiemmin tuotettua ongelmaa.

Toisekseen varsinaisesta asiasta eli konverttereista. Olisi hyvä, jos kertoisitte, että millaisessa käytössä konvertterinne ovat olleet ja hieman tarkemmin, että mitä se on, kun se mielestänne toimii hyvin. Minä osti aikanaan Clas Ohlssonilta jotain pingopongokonverttereita. No kyllä ne toimi siinä mielessä, että sai ajurit asennettua ja jonkin aikaa jopa jotain tehtyäkin. Mutta kun sen konvertterin kautta yhdistää VFO:n nuppi ja radio, niin konvertteripa meni aina aika ajoin jumiin. Jos meinaan käänsi VFO-nuppia kovin vauhdikkaasti. Tai yritti samaa ohjelmasta käsin. En enää muista, että minkä valmistajan piiri siinä oli, joissain nettikeskusteluissa on kyllä juuri kyseistä valmistajaa urakalla moitittu.

Niin, minun ongelmani ratkesi ostamalla PCI-väylään kortti. Mutta kun trendi on läppäreitä kohti, niin kiinnostaisi minuakin ne konvertterit, jotka toimivat jatkuvasti, pitkäaikaisesti ja poikkeuksetta oikein Windows8:ssa.

-Jari

http://www.kolumbus.fi/oh3bu/

Luukku Plus -paketilla pääset eroon tila- ja turvallisuusongelmista.
Hanki Luukku Plus ja helpotat elämääsi. http://www.mtv3.fi/luukku