[CCF] Äänitallenteet

Kim Östman kim.ostman at abo.fi
Wed May 20 15:04:19 EDT 2015

Moi,

Omalta osaltani äänitin aikaisemmin Jukan OH6LI luota workkiessa erillisellä softalla. Sittemmin olen käyttänyt Microhamin keyereiden tarjoamien virtuaalisten audiokoodekkien mahdollisuuksia ja Win-Testin sisäänrakennettua recorderia.

Tällä tavoin tallennan itse kuulemani SO2R-audion sekä lähetyksen monitoriäänen, ja saman kaman saa tallennuksen lisäksi helposti streamattua nettiin.

WT-lokin voi myöhemmin avata ja hypätä recorderin avulla suoraan eri kohtiin kisa-audiota. Lisäksi koko audion voi laittaa kilkkeenä suoraan nettiin, mutta sitä reittiä en ole kokeillut. Itse olen sen sijaan editoinut filejä tunnin mittaisiksi pätkiksi ja hieman laskenut audion laatua tiedostokoon rajoittamiseksi nettikäyttöön. Täältä löytyy esimerkkejä, mm. viimeisin Russian DX:

http://www.kimostman.fi/radio/contest_fin.html
http://www.kimostman.fi/radio/rdxc15.html

73
Kim OH6KZP