[CCF] Fwd: Tämä kiinnostaa ikävä kyllä joitain suomalaisiakin

Jukka Klemola jpklemola at gmail.com
Mon Apr 17 11:40:36 EDT 2017

17. huhtikuuta 2017 klo 12.34 Timo Klimoff <timo.klimoff at dnainternet.net>
kirjoitti:

> Tätä äänityssääntökohtaa ihmettelin jo aikoinaan CQ-Contest-foorumilla,
> mutta kukaan ei siihen mitään tainnut kommentoida:

> Itse en ole vielä onnistunut SSB:llä tallentamaan omaa audiotani (en tosin
> ole kovin aktiivisesti kokeillutkaan, vinkkejä otetaan vastaan miten se
> onnistuu FT1000D+Wintest+Microham II -yhdistelmällä), mutta toisaalta tämä
> ei olekaan onneksi ollut ongelma, koska en ole koskaan sijoittunut
> Euroopassa kolmen parhaan joukkoon (modernina aikakautena). Ehkä sitten jo
> seuraavassa CQWW SSB-osassa.
>
> 73, Timo OH1NOA

Minä tallennan audioni sellaisena kuin kuulen kuulokkeista.
Olen tehnyt haaroittimen siten että minulla on yksi tietokone joka
tallentaa äänet jotka kuulen kuulokkeistani.

Saan talteen siis L ja R audiot.
Sen tallentavan tietokoneen suuntaan olen laittanut jonkinlaisen muutaman
kymmenen ohmin sarjavatuksen kumpaankin kanavaan.
Vastukset estävät mahdolliset häiriöt sen toisen koneen suunnasta
kuulokkeisiin.

Tallennussoftia myöten kaikki on keskusteltu sekä täällä ccf että siellä
cq-contest reflektoreilla.
Audacity on irrallisista tallentimista minulla käytössä.
Kokonaan erillistä stereotallennintakin voi käyttää.
Vanhan N1MM tallennin; sekin toimii.
Uuden N1MM+ softan kylkiäinen toimii myös sen mukaan mitä tiedän.

Fonella, jos käytätte äänikorttia jo mikrofoniaudion kanssa, täytyy asentaa
useampi äänikortti koneeseen tai käyttää useampaa konetta.

Minulla itselläni on useampi kone käytössä kisassa kuin kisassa.

Joissakin vanhemmissa tietokoneissa minulla on parit äänikortit asennettuna.
Jos sellaiseen koneeseen tulee yhtään mitään vikaa, koko kisa loppuu siihen
kertaglitsillä.
-> olen siirtynyt hajautettuun systeemiin omilla asemillani.

73,
Jukka OH6LI