[CCF] K3 pk seudulla?

Ville Hiilesmaa py2zea at gmail.com
Wed May 10 14:24:03 EDT 2017

Terve Pekka,

Ikävä että en asu pk seudulla, mutta olet tervetullut tänne Brasiliaan
kokeilemaan läppäriäsi ja workkimaan WPX CW:t-ä meillä on 3x K3 PS2T:llä !!
Ville OH1JD kävi jo workkimassa WPX SSB täällä.

Olen käyttänyt Wintestillä useammalla läppärillä K3:a muutaman vuoden ilman
ongelmia.
Sarjaportin Db9 piuha hoitaa sekä CAT:n että CW:n ja PTT:n
Windows 7 Läppäri tekee täydellistä CW:tä, mutta jos lisäksi avaintaa K3:n
elbugia Bencherillä niin
CW Weightiä tulee pikkasen enemmän. K3:n default 1.1 weightiä voi toki
vaihtaa,
mutta dot dash ratio 1:3 hieman muuttuu,  senhän pitäis pysyä 1:3:ssa
weightistä riippumatta.

Tämähän on pikku kauneusvirhe, mutta risoo pedanttia perfektionistia.
Eli kellon pitäsi aina ottaa vakiona 1:3 rytmi täsmälleen dotin tai dashin
etureunasta ihan weightistä riippumatta.

73, cu in WPX CW

Ville OH2MM PY2ZEA