[CCF] CQ kilpailujen bandinvaihtojen säännöt

Jukka Klemola jpklemola at gmail.com
Sat Jun 27 08:33:25 EDT 2020

Terve

Kilpailijoiden kehittämät tekniset ratkaisut eivät ole sääntöjen ongelma
sinänsä.
Näin myös liittyen inband ratkaisuihin.

Jos Karin ja/tai Timon toiveissa on uusien kilpailuluokkien tekeminen, on
pakko kysyä että miten oikeasti vakavissanne haluaisitte lisää
kilpailuluokkia?

Säännöissä on ollut moneen otteeseen kaikenlaisia tavoitteita.
Aikanaan kun Assisted luokat tuotiin esille, aika moni julisti että
Assisted on liian helppoa eikä se ole lainkaan mielenkiintoinen tapa
työskennellä kilpailussa.
Nykyisin käsittääkseni kaikki ymmärtävät että itse asiassa Assisted on
monimutkaisempi, toisin sanoen vaikeampi, kuin perinteinen
single-operaattoriluokka.

Kysyin palautetta pääasiassa liittyen 500m ympyrän sääntöön.
Siihen liittyen, QRV.

73,
Jukka OH6LI

la 27. kesäk. 2020 klo 14.05 Kari Hirvonen (kari.hirvonen at alpha.fi)