[CCF] Onko CCF ja CCF-reflektori kuollut?

Zaba OH1ZAA elefa at wippies.fi
Wed Nov 30 21:40:50 EST 2022

Aloha!

SAC:in skippaus aika tavalla rauhoitti CCF-reflektoria.

Itse olen ajanut viitisen vuotta KE/TO CWops-kisoja, ja
siellä näkyy tuo Tomin mainitsema välitön vastaus. Tosin
kun workkii S/P, niin silloin tietää mitä on "tulossa",
joten ei haittaa kun O:sta on ensimmäinen viiva pois.
Jossain vaiheessa ihmetytti kuin joillain high-scoring
asemilla kesti 2 sekuntia ennen kuin reaktio tuli, mutta
nämä taitavatkin workkia lomittain kahta bandia SO2R.

Kylätiestä puheen ollen: nyt se 1-kaistainen polku, jota
ajelin 80-luvulla Mauna Loa:n observatoriolle täyttyi
kivitaikinalla, eli laavalla. Silloin oli kyllä Kilauea
aktiivinen, ja ruohon sai syttymään kun laittoi rakoon.
Paras kommentti, minkä kuultiin noin 25-vuotiaalta
neitoselta, joka haltioituneena seurasi spektaakkelia:
"Imagine, a REAL volcano"!

Mahalo/73, Zaba OH1ZAA (ex-NN0Y/WH6) --- QRV CWT 0700Z?