[OZ-CONTEST] OZ0J - ARRL 10 M

contest@roemming.dk contest@roemming.dk
Sun, 15 Dec 2002 21:39:58 GMT

Hermed er mit resultat fra ARRL 10M contest. OZ1JTE havde ikke tid grundet syn
af bil samt diverse juleforberedelser, så jeg "luftede" mit eget call. Man kan
stadig mærke, at OZ0 er "nyt" for verden. Det gav lidt forvirring på SSB rundt
omkring.

Jeg startede dårligt lørdag efter en julefrokost. dog ikke med tømmermænd, men
det gik langsomt. Jeg var dog ikke med i SWL, som OZ5ESB ellers påstod.

Det var ellers svingende med respons, når man kaldte selv. Der var lidt pile-
up lørdag eftermiddag mod USA. Dog kørte jeg 5U7JB, HP1AC og CO2JD ved selv at
kalde op. Herligt at DX stationer svarer på ens CQ opkald.

Forholdene til USA var desværre lidt svage på CW om søndagen, men jeg havde
ikke mulighed for at køre CW lørdag, så der skulle hentes noget. Jeg er stadig
begynder på CW, men jeg har fået smag for det. Jeg skal dog have investeret i
et 250 kHz CW filter først.

Resultatet blev:

SSB: 277 QSO'er, 554 point, 31 stater og 67 lande
CW:  106 QSO'er, 424 point, 19 stater og 25 lande
Total: 138.876 point og 142 multiplier

Udstyr: FT-1000MP Mark-V og ETO91b.
Logprogram: Writelog version 10.32E

Jeg takker for QSO med OZ5ESB, OZ1JTE, OZ1JVX og OZ8AE. Jeg hørte ikke andre
danske stationer.

Næste contest bliver formentlig 160 M CW 3. weekend i januar.

Vy 73 de OZ0J, Jørgen

P.S. Tak til OZ5BAL for lån af QTH