[OZ-CONTEST] Fra OZ8AE - Båndbegrænsning i co ntester.

oz8ae@mail.tele.dk oz8ae@mail.tele.dk
Tue, 04 Jun 2002 08:14:10 +0200

Hej igen.

Vedr. båndbegrænsning i de enkelte regioner (foreløbig har jeg kun set begrænsning i vor region)

Jeg synes det er OK at de contester der arrangeres i vor region har begrænsningerne, d.v.s. contester så som SAC  WAE og lignende. Her er det os der jagtes og vi kan så begrænse hvor contesten kan foregå.

Derimod synes jeg IKKE det er i orden at contester arrangeret af CQ og ARRL tager disse begrænsninger med. Her jager alle hinanden og i enkelte ARRL da er det udelukkende USA og Canada der skal jagtes af øvrige verden.

Glemte dette i mit indlæg i går

   73 es ha en god dag
   Jørgen OZ8AE