[OZ-CONTEST] OZ1DD - kommentarer til SAC m.m.

Jens Christian jive4life@hotmail.com
Tue, 08 Oct 2002 17:06:20 +0000

Hej OZ-contestere.
Da jeg i skyndingen ikke fik medsendt mine kommentarer fra SAC-SSB, kommer
de her i separat format.

Dette var min første SAC test med "fuldt blus" på alle lamper, men på trods
af en ihærdig indsats med at få antenner og grej afstemt/tilpasset, er der
stadig meget som skal optimeres.

Til info er mit setup er som følger;

Station
FT1000MP (kan ikke se ideen med to stationer når der er rigeligt at lave med
én)

AMP
Hjemmebygget med 1kw output

Antenner
10m - 5 ele monobander
15m - 4 ele monobander
20m - 4 ele monobander
40m - Four square (full size)
80m - Four square (elementer full size men spacing ca. 1/5wl)
160m - Shuntfødet mast

Modtagerantenner

4 stk. Pennant sw/nw/ne/se
3 stk. beverage på 250m (når bondemanden tillader det)

Specielt 40m antennen trænger til et ekstra kig idet fasningen er helt i
skoven, hvilket gjorde at mit f/b ikke var på mere end 15-18db.

Generelt synes jeg at forholdene var rigtig gode, hvilket betød flere timer
med rates på 130 plus.

10m var specielt sjovt søndag formiddag, hvor der virkelig var åbent til
Japan og Australien.

15m Den store qso sluger...masser og atter masser af stationer uanset
hvilken retning beamen stod.

20m Ja, hvad kan man sige andet end at det var åbent alle 24 timer - dog var
antallet af US stationer ikke specielt markant (ca. 200)

40m Ok med en overflod af EU stationer. Fik kørt US på split men ikke noget
at råbe hurra for.

80m Er og bliver mit favoritbånd sammen med 160m. US stationerne lå med
kæmpe signaler, bla. var W6 og VE7'erne enormt kraftige omkring sunrise.

Yes, det var alt for denne gang, vi ses i cqww SSB.

73's....Jens / OZ1DD

40m.

Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com