[OZ-CONTEST] SAC Contest.

Carsten Thomsen OY1CT at post.olivant.fo
Thu Dec 18 21:13:02 EST 2003

God aften Jan.

Jeg mener på et tidligere tidspunkt at have læst, at man kunne køre stationer som multiplier, som ikke var med i contesten, noget helt andet er at, som OY, TF, OH0 osv. bliver man kaldt af en del stationer som giver en rapport som "599 not in test", alene på grund af det, vil det blive noget af et problem at holde styr på contest, og ikke contest qsoer i løbet af en weekend, vi kan vel godt blive enige om, at SAC contesten ikke er verdens største og mest populære contest, selv om vi (OY) normalt plejer at kunne køre en del forskellige stationer, oftest har mange af dem et utroligt lavt serienummer 001 eller lignende.

Alene på grundlag af de problemer der opstår ved at skulle holde det adskilt, må jeg nok for mit vedkommende tage op til overvejning om jeg vil/kan deltage på de præmisser som det skaber, ikke fordi SAC testen er en fin contest, ikke for meget stres, og som regel også tid til en snak med gamle venner, som kalder ind for at give et QSO points.

Det kunne være spændende at se en opgørelse af hvor mange forskellige DXCC lande som sender log ind, her tænker jeg på hvor mange mulitplier har man teoretisk adgang til?, hvis man nu ikke kan kalde stationer, som ikke opgiver løbenummer.

Lidt stof til eftertanke, men der er åbenbart noget tvivl om tingene.

73

Carsten, OY1CT.