[OZ-CONTEST] Uha...Overraskende nedjustering.

Jan-Eric Rehn - SM3CER jan-eric.rehn at telia.com
Thu Dec 18 21:37:19 EST 2003

At 20:08 2003-12-18, you wrote:

> [...]
>
>Rapport:
>RS(T) plus serienummer startende med 001. Multi opr./multi TX stationerne
>bruger separat serienummer for hvert bånd startende med 001.
>
>Point:
>Der gives 2 point for hver komplet QSO med stationer i EU. Der gives 3 point
>for QSO med stationer udenfor EU. Samme station må kontaktes 1 (een) gang på
>hvert bånd.
>
>Dvs. at der i de "officielle" regler trykt i det nationale landsdækkende
>blad INTET står noget nævnt om, hvad en komplet QSO skal indeholde!!!

De regler som är publicerade på SM3CER Contest Service är de officiella
reglerna. Om den som översätter reglerna till danska, norska, svenska eller
finska för sina respektive amatörtidskrifter utelämnar information är
utanför min kontroll.

Att SAC-reglerna på min contest site är de officiella är inget jag "hittat
på" själv. Det är beslutat på ett av NRAU-mötena för några år sedan.

>Endvidere står der INTET om, at "Two-way QSO with sent and received exchange
>counts for QSO-points" IKKE giver point, hvis den ENE af stationerne I
>QSO'en, IKKE sender log ind. Hvordan contestkomiteen så vil styre, om QSO'en
>er komplet eller ikke, det vil jeg overlade til den pågældende
>contestkomite. Men at fjerne QSO point for stationen, fordi modparten ikke
>har indsendt log, er vist at tolke reglerne hårdt nok.

Var någonstans har sagts att det dras av poäng om bara en av stationerna
sänt in log???

Om båda inblandade stationerna i ett QSO sänt in log, så kollar
rättningsprogrammet om call och tävlingsmeddelande är korrekta. Är de
korrekta ges full poäng och eventuell multiplier.

Är callet eller tävlingsmeddelandet fel så ges varken poäng eller eventuell
multiplier.

Om bara en av stationerna sänt in log, så förutsätter rättningsprogrammet
att den som sänt in sin log har rätt. Alltså ges full poäng och eventuell
multiplier även i det fallet.

Vad är fel med dessa regler???

>Hvis reglerne for SAC fremover skal tolkes, at BEGGE stationer skal indsende
>log for at BEGGE stationer kan få point, ja så vil jeg overveje fremtidig
>indsendelse af log til SAC. Især hvis det ikke bliver skrevet i reglerne.
>
>I EDR's Jule- og Nytårstester gælder det, at et call skal være i mindst 4
>logs, hvis pågældende station ikke har indsendt log. Måske en lignende regel
>kunne indføres i SAC!!
>
>Vy 73 de OZ0J Jørgen

73 de Jan
                        \\\|///
                      \\  ~ ~  //
                       (  @ @  )
Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SSA Contest Manager - SWEDEN
E-mail: <mailto:sm3cer at contesting.com>sm3cer at contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service:
<http://www.sk3bg.se/contest/>http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: <http://www.sk3bg.se/>http://www.sk3bg.se/
Also QRV in MS or MM from: SI9AM - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000 and WRTC-2002