[OZ-CONTEST] ARRL DX Contest CW - erfaringer fra OZ0J

contest at roemming.dk contest at roemming.dk
Mon Feb 17 10:17:57 EST 2003

Som deltager fra "Team Køge" alias OZ0Q fik jeg prøvet lidt CW contest. Det
blev til i alt 18 timer, hvor en del af dem gik med CQ opkald. Her fik jeg mere
respons end OZ5WQ.

Jeg er absolut begynder inden for CW og CW contester. Min speed rækker p.t. til
100 tegn/25 ord pr. minut og modtagelsen helst ikke meget hurtigere.

Jeg fik trænet lidt med RUFZ inden, og ellers havde jeg ikke kørt CW siden CQWW
og ARRL 10 M. Grundet min dårlige QTH har jeg ikke mulighed for at være QRV
derhjemme.

Det var især sjovt søndag eftermiddag på 10M og 15M umiddlebart før båndene
lukkede. På 10M gik de helt amok, og jeg havde på et tidspunkt mindst 20
stationer, der alle kaldte samtidig. Virkelig en prøvelse for en, der er novice
inden for CW. Det var ikke alle, der var lige flinke til at sætte CW speeden
ned, men det var da sjovt at køre KC1XX og W3LPL, når man selv kaldte CQ. W3LPL
var endda flink til at køre mig i mit tempo.

Da 10M var lukket helt ned, gik jeg på 15M. Her var der næsten lige så meget
run på, dog kun i ½ time indtil båndet lukkede.

Det var faktisk sjovt at deltage på CW. Nu mangler jeg så at få en anden QTH,
så jeg har mulighed for at køre noget oftere og træne og vedligeholde min CW.
Jeg håber, at det kan lade sig gøre inden for det næste år.

Jeg regner med, at OZ1ETA udsender information om OZ0Q's resultat på et senere
tidspunkt.

Vy 73 de OZ0J, Jørgen