[OZ-CONTEST] OZ8AE ARRL SOABLP CW

Fam. Christensen oz8ae at mail.tele.dk
Tue Feb 18 21:31:17 EST 2003

Hej contestere.
Hermed resultatet fra ARRL testen i den forløbne weekend

OZ8AE

Bånd  QSO   Points     Mults

80m        7          21            6
40m      39       117          18
20m    110       330          34
15m    180       540          43
10m    178       534          34

Total    514     1542       135  samlet score  208.170 points

Anvendt en IC-746 med 100 watt til
TH3-MK4 11 meter over jorden
43 meter vertical LOOP max 10 meter oppe. Den vender Nordvest/Sydøst og det er en dårlig retning for USA. Der skulle ofte kaldes flere gange på 40 meter for at få QSO. Derimod lå ZW5B langt over S-9 søndag aften.
På 80 meter anvendes en L-antenne der har fødepunktet 2,5 meter over jord.

Startede lørdag eftermiddag kl 1400z på 10 meter. Kørte halvanden time og ikke de store åbninger så jeg skiftede til 15 meter. Der var der lidt mere liv, så pludselig skiftede jeg fra min normale deltagelse på et bånd til at ville køre med på flere bånd.

Kl. 1600z var der WA, OR og CA på 20 meter. Ellers ikke hørt andre US og båndet var fyldt med QRN. - Skiftede tilbage til 15 meter hvor der var flere stater.
Sluttede på 20 meter og stoppede kl 2100z.

Søndag morgen først i gang kl 0700z da det var blevet lyst.
På 80 meter lå W1MK med meget kraftigt signal. Kaldte, fik straks QSO og kørte så 6 QSO-er og 6 stater. - Skiftede til 40 meter og kørte 45 minutter.
Fra 1115-1900z blev der kørt 10-15-20 meter med ofte båndskift.
15 meter blev det bedste bånd.
På 10 meter lykkedes det at generere et pile up. Ellers blev der mest støvsuget.
Deltog ca. 14 timer ialt.
Hørte OZ5W der som sædvanligt kørte stille og roligt med CQ og fik noget i kassen.
Ellers hørte jeg OZ1AA Thomas lørdag eftermiddag. Meget kraftigt men fint, rent signal, så din TL-922 virker fint.

73 til alle
    Jørgen OZ8AE