[OZ-CONTEST] WPX CW kommende weekend

OZ8AE J. Christensen oz8ae at mail.tele.dk
Thu May 22 23:13:08 EDT 2003

Hej contestere.

Så er årets store begivenhed - WPX contesten på CW - forestående.

For deltagerne gælder det om at lave så mange PREFIX-er som muligt.
Et prefix tæller kun een gang, d.v.s. man kan deltage på det bånd der giver mest muligt på det givne tidspunkt.
I næste weekend vil en station der veksler mellem 40-20 og 15 meter ganske givet gøre det udemærket.

Condx ser ikke for gode ude og vejret siger også tordenbyger, så lad os se hvad der sker.

Gennem årene har jeg hørt adskillige "kendte" kaldesignaler, der udelukkende støvsuger båndene for prefixer de ikke har eller jagter nye lande eller contest expeditioner. Jeg hører aldrig disse stationer kalde CQ selv.

Så en opfordring til alle jer der udelukkende støvsuger båndene.

Gør os andre den store glæde at kalde os når vi - forhåbentligt - ligger i et pile-up.
Det vil måske give os 5.000 points eller mere hen mod slutningen af contesten for den ene QSO - d.v.s. måske manglende multiplier.
OZ0 til OZ9 tæller hver som en multiplier.

Håber at høre en masse af jer

   73 og god weekend
   OZ8AE Jørgen  (der deltager fra multi-multi stationen OZ0XX i næste weekend)