[OZ-CONTEST] IOTA OZ8AE

OZ8AE J. Christensen oz8ae at christensen.mail.dk
Thu Jul 29 15:42:15 EDT 2004

Hej.
Hermed mit beskedne bidrag til IOTA contesten fra forløbne weekend.

OZ8AE
EU-029
12 timer gruppen
100 watt til TH3MK4, 43 m vertical LOOP til 40-10 meter samt en inv. L-antenne til 80 meter.

Bånd    80    40    20    15    10 m    Ialt
QSO    77    44   140    39     10     310
Multi    24    14      36    20       6     100

Claimed score:  245.400 points.

Startede op til tiden lørdag kl. 1200 UTC. Stor glæde da jeg fandt og kørte OY1CT Carsten som nummer et på 10 meter.
Søgte lidt rundt, så 15 meter og 20 meter, men "lokal" QRM gjorde at jeg stoppede ret hurtigt. - Kørte ellers en del i starten.
Lørdag aften blev det til lidt mere men mærkelige condx og kraftig QRN..
Intet kørt om natten.
Gr. gæster og "sove længe" så først op kl. 0800 lt søndag. Der var INTET på 40 meter på dette tidspunkt. Kun på 20 meter foregik der noget.
En gang imellem på 40 meter og fandt så at en PA station kunne være S9 og sekundet efter ulæselig. De kraftigste svingninger jeg har hørt. Mindede lidt om VHF condx.
Det var hårdt at søge stationer op og OZ8SW vandt hver eneste gang vi lå i fælles pile-up. Ved ikke om min nabos vandgran der nu er 5 meter højere end min beam efterhånden sluger en del. Den går så langt ind hos mig at jeg om kort tid ikke kan dreje min beam mere.
Ellers kørt OZ4FF OZ4O OZ8SW samt 2 tyskere der var på ferie i OZ. -
Takker for QSO-erne.

Burde have kørt så meget som muligt lørdag fra starten og på så høje bånd som muligt.
Det blev kun til et par JA stationer lørdag på 15 meter og VY2 på 20 meter.
Fra 3830 reflektoren kan jeg se at de fleste har haft en svær weekend med dårlige condx.
Er der nogen der lægger deres resultater ind der?
Ellers en link:
http://www.hornucopia.com/3830score/

og resultaterne kan ses på:
http://lists.contesting.com/
klik på 3830 og så videre.
Det kan være interessant læsning.

Fortsat god "sommer" - på genhør senere.
For de der har tid og lyst er EU sprint første weekend i August. Det er faktisk en lille sjov een, men har desværre ikke mere end et par timer til rådighed.

   73 Jørgen OZ8AE