[OZ-CONTEST] OZ-CONTEST, IOTA 2004, OZ8SW

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Fri Jul 30 12:23:57 EDT 2004

Det er altid morsomt at læse OZ8AE´s kommentarer til de tester han har deltaget i, og eftersom jeg er nævnt i hans IOTA kommentar, må jeg hellere komme med en beretning.
Efter at have solgt min Kenwood TS 930 som skrot på OZ6FRS´s loppemarked i 2003 har jeg ufrivilligt holdt en radiopause på ca. 1 1/2 år. Men den 19. juli 2004 tog jeg mig sammen og købte en Yaesu 1000 mp mark V hos Betafon. Den blev så afprøvet i årets Iota test .
Jeg gik først og fremmest efter en multiplier på 100, for det har jeg haft før i tiden, og da det mål var ved at blive nået, var et nyt mål en samlet score på 300.000.  Derefter sluttede festen.
Yaesuen fungerede godt, men jeg var selvfølgelig ikke blevet bekendt med alle dens knapper efter den uge der var gået siden købet.
Logprogrammet var super-duper fra EI5DI. Det er for nylig dels blevet gratis, og dels blevet et windows program.  Jeg havde ikke fået ordnet samkøringen mellem computer og transceiver inden testen, så min rate blev aldrig særlig høj og kom sjældent over 100. Efterfølgende ved afsendelse af testresultatet til RSGB opstod der en del problemer med Super-Duper, men det blev dog klaret via de forskellige bemærkninger der kom på Super-dupers hjælpereflektor, hvor EI5DI himself kommer til hjælp. Men RSGB ´s robot hævdede at jeg burde have sendt to filer, i stedet for den ene cabrillofil jeg nøjedes med at sende. Men de får nu kun denne ene fil.

Nå, men resultatet blev som følger:

Bånd	Qso´s	Mult
10 m	5	5
15m	16	16
20 m	129	38
40 m	238	24
80 m	48	17
I alt 456 qso´s, 100 multipliers  og en samlet score på 307.200

Der var flere godbidder imellem bl.a. YA0Y, A43SI og flere IOTA steder jeg ikke har qsl fra.

Og så tak til oy1ct, oz8ae, oz4o, oz0f, oz/df4zl og oz9g for qso.

Station: Yaesu mark v (200 w out)
Antenner: Gp (80/40 m),   3 ele. Beam (20/15/10m)
Log: SDI 10.24  og SDICHECK 10.25

Vy 73
Oz8sw, Steen