[OZ-CONTEST] sac cw fra oz8sw

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Tue Sep 20 13:34:18 EDT 2005

OZ8SW´s rapport fra SAC, cw testen 17-18 sep. 05

Qth: Brønshøj
Rig: Ft 1000 mp, mark V
Ant: 3 ele beam (20-15-10)  gp (40-80)

Software: SD 11.34

Deltog som single op, all, high.

Claimed score : 124.696

	40m	20m	15m	10m	Total
QSO	144	336	43	2	525
MULT	29	53	25	2	109
POINTS	289	752	98	5	1144

Startede i fin stil lørdag 1200 z med 60 - 70 qso i minuttet på 15m. Fine forhold på 20 og 15 med hovedsagelig eu, men også div dx nu og da.  10 m lukket. Efter 34 qso på 15m start på 20 m med uafbrudt run til ca 17 z. Skønt at være blandt de eftertragtede skandinaver ! Kiggede lidt rundt på de andre bånd og fortsatte så på 20 m til 18.30z. Brugte noget tid på familien, og gik så i seng og fik en god nats søvn. Havde dog en stærk fornemmelse af at jeg burde være blevet ved radioen - 20 m var vidt åben til hele eu om aftenen - dl, pa, on, g  etc kom igennem med s 9. Det var ikke sporadic E, men det mindede om det. 10 og 15 lukket på det tidspunkt.

Startede søndag morgen kl. 6.27 med en uafbrudt run på 40 m til kl. 8.00. Det gav 140 qsoér i et rap. Kikkede lidt rundt på båndene for at forbedre min multiplier, som ikke havde bekymret mig indtil da.
Summarum: En rigtig god test i år med masser af aktivitet og fine, meget svingende forhold særlig på 20 m. Mulighed for en meget høj score for den udholdende. Men meget lidt aktivitet fra oz - hørte faktisk kun oz4o og oz1xx og ingen andre.

Det er besynderligt at et land som Finland, hvor populationen af radioamatører er fuldstændig lig den danske antalsmæssig set, kan stille med så mange testoperatører som de gør. Finland og Sverige kommer til at vinde landskampen igen.

Vy 73/ cu næste test

OZ8SW