[OZ-CONTEST] OZ1JTE CQWW CW SOAB.

Thomas oz1jte at mail.dk
Mon Nov 26 05:46:33 EST 2007

Hej alle.

Så er weekendens strabadser vel overstået, og hermed mit bidrag.

Efter dette efterårs medvirken i RTTY og SSB testen, så følte jeg at jeg hellere også måtte runde CQWW pænt af, med deltagelse i dette års CW test.
Der var ikke de store overraskelser i hverken condx eller afviklingen.
10m var som ventet en "død sild", og kun med undtagelse af nogen AF stationer søndag middag kørte og brugte jeg, ikke meget tid her.
40m gav som altid fornuftigt resultat søndag morgen.

Jeg var næsten ved at blive "grounded" lørdag aften, lige før lukketid her, da pludselig N1MM crashede, og nægtede at lade sig åbne på ny.
Logprogrammet påstod at der var en "currupted database", og dette var ikke lige den besked man ønsker at se efter 400 QSO'er og godt træt i hoved.
Jeg lærte en del om defekte databaser i de næste 10min. ved at læse på nettet ang. div programmer der alle lovede succes, bare de fik lov at "kikke på sagen".
Jeg tog heldigvis den beslutning at lade Microsofts Acces prøve at læse min .mdb file, og efter den havde fået lov at "Forsøge at rette fejlen", så var jeg back in business.

Ud over ovenstående holdte teknikken.

Resultatet fra testen burde kunne ses her;

SOAB High

        Band            QSOs            Pts         Cty          ZN

         1,8                55                61           26            6
         3,5               202              268          56           13
           7               173               256          72           18
          14              185               377          55           19
          21                91               229          55           22
          28                12                 24           9             5

       Total              718              1215        273          83

           Score : 432.540

Jeg hørte overraskende mange OZ'ere, og takker for dem som jeg havde QSO med.
Både OZ, OV, 5P mm.

Stationen var en FT-2000. PA ca. 600W.
Antenner er stadig 3 ele. 10, 15 og 20m i 10 meters højde.
I samme højde en 40m dipol.
"T" antenne til 160m, og så en 80m dipol i ca. 12 meters højde.

Jeg håber i øvrigt alle der deltog havde en god weekend,og på genhør i pileup'en.

Thomas/OZ1JTE.