[OZ-CONTEST] CQ WW CW 2007

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Mon Nov 26 16:30:20 EST 2007

Hej.

80CW      352 Q's         453 Q-Point        62 Lande        14 Zoner
Score = 34.428 points.

Ja, det var hvad det kunne blive til dennegang, desværre alt for få 3
point Q's.
Rig: IC735 med ca. 75W output.
Antenner: Butternut og en 80m dipol med fødepunkt i 10m's højde, ender
dryppende til 5-7m over jorden.
Antennetyper der ikke påkalder sig opmærksomhed hos naboer eller for den
sags skyld rundt om i verden.
Logprogram: TRLog 6.69
Tidsforbrug: ca. 25 timer, ikke 16 som jeg kom til at skrive på 3830.

1' døgn var det bedste med rolige forhold lørdag morgen.
Jeg lavede ialt 22 NA stationer, langt de fleste i dette døgn,

2' døgn virkede condx meget svingende og der var markant færre NA
stationer søndag morgen.
Søndag eftermiddag startede med et højt SWR på begge antenner og lavere
output.
Da det lige havde regnet kraftigt blev antennerne inspiceret, dog uden
at finde nogen fejl.
Hmm?
Kom til at sætte fingrene på bagsiden af IC735, PA klumpen og
konstaterede, at der var meeget varmt.
Gættede på at blæseren ikke havde det alt for godt og fandt skyndsomt en
mindre "orkan" frem fra skufferne.
Det afgjorde sagen, nu var IC735 helt kold resten af testen.

Jeg havde lagt Butternut antennen i den lave ende af 80m med resonans på
3515KHz og dipolen på 3545KHz og så var ideen at skifte imellem dem og
derved dække hele CW Båndet uden at skulle justere noget.
Dipolen er fødet med 600 ohm via et afstemningsled.

Begge antenner er "smalle" med en båndbredde på kun 15- 20KHz indenfor
et SWR på 1,5:1.
I kampens hede er jeg nok kommet til at køre for længe med den forkerte
antenne i den forkerte ende af båndet?
Heraf varmeudviklingen.
Jeg synes ellers selv at ideen var smart, hi.

JT1CO zone 23 og 6W1RW zone 35 var højdepunkterne.
VP5W og CO8ZZ kaldte jeg, sammen med mange, længe og ihærdigt dog uden
at få forbindelse.

5P3WW, 5P7ZZ og OZ5E kom i loggen.
Hørte OZ7BQ, OZ1LO, OZ1TL og OV3X..

73 Peter OZ5WQ/ OZ7TTT