[OZ-CONTEST] sac contesten 2007

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Mon Sep 10 13:50:01 EDT 2007

Hej
På foranledning af et spørgsmål fra Per OZ8PG vedrørende hvem må
kontakte hvem, må je præciserer følgende, da det ved nærlæsning af
reglerne i OZ Aug 2007 ikke står helt krystalklart.

I de originale regler, senest korrigeret i 2002 af NRAU på Island,
mangler der lidt præcision i det man kan kalde formålsparagraffen.
Det vil der blive rettet op ved næste samling.

*_Altså: Skandinaver har kun kontakt med deltagere udenfor skandinavien._*

Skandinaviske stationer er defineret med følgende prefixer:

JW ......................... Svalbard and Bear I.
JX ......................... Jan Mayen I.
LA - LB - LG - LJ - LN ..... Norway
OF - OG - OH - OI .......... Finland
OFØ - OGØ - OHØ ............ Aland Is.
OJØ ........................ Market Reef
OX-XP....................... Greenland
OW-OY....................... Faeroe Is.
5P-5Q-OU-OV-OZ.............. Denmark
7S - 8S - SA - SB - SC
SD - SE - SF - SG - SH
SI - SJ - SK - SL - SM ..... Sweden
TF ......................... Iceland

I 2002 og 2006, hvor jeg har været logretter er der kun logget meget få
QSO'er skandinaver imellem.
Jeg bringer derfor alle de mulige skandinaviske prefixer ovenfor, da der
er meget nemt at tage fejl i farten, hvis man ikke er helt stiv i hvem
hører hjemme hvor.

Hvis I har flere kaldesignaler, så vælg et til CW og et til SSB, lad
være medt at lufte dem alle i samme afdeling.
Det er svært nok at få rettet loggene i forvejen.

Cu in SAC
73 Peter OZ5WQ
.