[OZ-CONTEST] CQWW CW OZ7HAM SOAB LP.

Nils Bo Hermansen oz1eta at gmail.com
Mon Dec 1 06:49:52 EST 2008

Hej contestere

Hermed årets resultat fra OZ7HAM EDR Køge.

Resultatet viser en contest med udelukkende S&P arbejde.

Det viste sig desværre at low band antennerne slet ikke fungerede på QTHen.

Havde S/ i støj på beam antenne pga. en gammel lysdæmper som først blev
lokaliseret sent i forløbet.

Udover over alle disse low ligths var der også high ligths.

For første gang benyttede jeg live rapportering af min score til internettet
via www.getscores.org

Det var en stor motivationsfaktor at følge de øvrige deltageres score og
hvordan stillingen skiftede henover weekenden.

Selv havde jeg et lille "opgør" med OZ7TTT (OZ5WQ vores EDR contestmanager).
Midt på søndagen overhalede jeg Peter men så har Peter trykket på knapperne
og vupti lidt senere blev jeg fuldstændig udspillet med 50.000 point.

Se det var rigtig sjovt at følge slagets gang i real tid mens contesten blev
afviklet.

For at kunne benytte denne feature skal dit contestprogram have den feature
som kan sende XML til www.getscores.org serveren.

Selv bruger jeg win-test. For at win-test skal kunne afleverer data til
serveren skal der bruges et lille hjælpeprogram som

hedder WT2LIVESCORE. Dette hjælpeprogram danner XML som sende ud til
serveren.

Nogle andre programmer har indbygget XML featuren i softwaren. Peter bruger
TR4W og her er vist en indbygget feature som

kan sende livescoren ud på serveren.

www.getscores.org kan bruges i alle store contester som afvikles i
weekenderne.

Det er en ny ting for os contestere at kunne følge med i andres score.

Med denne mulighed mener jeg vi nærmer os rigtig radiosport.

73 de OZ1ETA

Nils Bo

Contest         : CQ World Wide DX Contest

Callsign        : OZ7HAM

Mode            : CW

Category        : Single Operator (SO)

Overlay         : ---