[OZ-CONTEST] OZ7BQ/P IOTA fra EU088 Læsø.

Hans J Rasmusen oz7bq at yahoo.dk
Wed Jul 29 08:35:31 PDT 2009

Hej
I år var min deltagelse henlagt til Læsø, hvorfra jeg kørte QRP CW Dxpedition med min K2 og den 3,5 meter vertikale antenne, der nu har fulgt mig rundt en del steder.
Konditionerne forekom mig at have været ret sløje, specielt om lørdagen. Hørte kun 2 US stationer, men fik 3 japanere. Søndag morgen var det lidt bedre, og jeg kunne holde en lille pile-up igang i ca 50 minutter på 20M, hvilket ikke sker ofte, når man kører QRP.
Resultatet blev:

Bånd     QSO   Points    IOTA
40            38       342        11
20           144      840        22
15             11      141         6
Ialt           193     1323       39      Claimed score 51.597
On time ca 13h 15 min.

Min aktivitet på 15 M var begrænset til den sidste time om søndagen, hvor der var mulighed for at lave nogle multipliers vestover.
Nu må vi se, hvilken ø vi skal besøge næste år. Undervejs til Læsø var jeg en tur ved Vesterhavet, hvor jeg havde antennen oppe i vandkanten. Jeg skal love for, at det gjorde en positiv forskel.

73 Hans Jørgen, OZ7BQ

      Find din nye laptop på kelkoo.dk. Se de gode tilbud her - http://dk.yahoo.com/r/pat/mm