[OZ-CONTEST] N1MM log

Hans J Rasmusen oz7bq at yahoo.dk
Wed Jul 29 12:03:22 PDT 2009

Hej,
Nu har jeg efterhånden lært at bruge N1MM programmet, men en ting generer mig lidt. Måske er der en af jer, der kan hjælpe.

1) Jeg kører helt basic. Ingen internet- eller packettilslutning og ingen styring af RX/TX. Kun logging og nøgling af TX.
2) Desværre laver jeg af og til fejl, som skal rettes. Det forsøger jeg at gøre løbende.
3) Når jeg har brugt "Edit last contact" bliver kaldesignalet på den station som jeg har rettet placeret på en linie over Call entry vinduet. Kaldesignalet bliver der i ca 1 time inden det forsvinder igen.
4) Hvis jeg herefter trykker return, droppet kaldesignalet med i Call entry vinduet, og der kommer en Dupe advarsel.
5) Det betyder, at jeg ikke kan trykke Return for at sende mit kaldesignal sålænge der står et kaldesignal på linien over Call entry vinduet. I stedet skal jeg tykke F4. Det er lidt mere besværligt, specielt hvis man er træt, og det giver ekstra fejl.
6) Denne facillitet er sikkert god for nogen, men ikke for mig. Er der en måde hvorpå jeg kan slå den fra?

På forhånd tak,
73 OZ7BQ
Hans Jørgen

      Trænger du til at se det store billede? Kelkoo giver dig gode tilbud på LCD TV! Se her http://dk.yahoo.com/r/pat/lcd