[OZ-CONTEST] OZ1JTE CQWW SOAB

Thomas oz1jte at mail.dk
Mon Nov 30 04:34:21 PST 2009

Hej alle.

Så er weekendens strabadser vel overstået, og hermed mit bidrag.

Der var ikke de store overraskelser i hverken condx eller afviklingen.
10m var som ventet en "død sild", og kun med undtagelse af et par enkelte MS lignende QSO'er her søndag middag kørte og brugte jeg, ikke meget tid her.
40m søndag morgen plejer at være et godt sted at hente multipliere og det giver næsten altid et fornuftigt resultat, men denne gang var der ikke meget DX at hente.
De Caribiske stationer kom kun lige marginalt igennem, og kun med lidt stædighed kom de i loggen.

Stationer i AS var der ikke mange af (der kunne høres), og kun få af de kendte kaldesignaler blev kørt.

Når 10m og delvis 15m er trykket af forholdene, så skal slaget udkæmpes på de lavere bånd, så jeg var glad for at have indviet min nye "forlænget flagstang", som jeg brugte på 80m og 160m. (Antennen kan ses i OZ nr. 6 fra 2009).
Jeg følte at den gjorde det rigtig godt, (set i lyset af mine tidligere kummerlige lowband antenner her på QTH'en), og 80m var det eneste bånd hvor det kunne lade sig gøre at lave en lille run. Selvom det primært var Europæiske stationer.

Teknikken holdte i øvrigt til udfordringen igennem hele testen.

Resultatet fra testen burde kunne ses her;

SOAB High.

            Band           QSOs           Pts          Cty           ZN

             1,8              139             150           39             8
             3,5              350             425           59           14
                7              197             290           64           16
              14              217             467           55           20
              21              112             278           44           19
              28                 4                 3             4            3

           Total            1019          1613           265          80

           Score : 556.485

Jeg hørte en del OZ'ere, og takker for dem som jeg havde QSO med.
Både OZ, OV, 5P mm.

Stationen er en FT-2000. PA ca. 600W.
Antenner er stadig 3 ele. 10, 15 og 20m i 10 meters højde.
I samme højde en 40m dipol.
"T" antenne til 160m, og en 80m dipol i ca. 12 meters højde, som udelukkende blev brugt som RX antenne, og så min "Forlænget flagstang" på 20m(GP), som TX antenne på disse 2 bånd.
.
Jeg håber i øvrigt alle der deltog, havde en god weekend,

Thomas/OZ1JTE.