[OZ-CONTEST] sac - cw fra oz8sw

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Sun Sep 19 10:36:51 PDT 2010

Hej Contestere,
nedenfor mit resultat efter 10 timers 100 % deltagelse (fra 12 z til 22 z om lørdagen) og derefter 5 timers nattesøvn, og så til og fra stationen- deltagelse.
I de første 10 timer opnåede jeg 600 qso´s, og det var jeg tilfreds med. Andre nåede næsten det dobbelte på samme tid. Det blev til ialt 875 QSO.
Condx var fredag meget gode, med åbninger på 10 m til sydamerika, men desværre mindre gode de på contestdagnen lørdag/søndag. QSB og ustabile åbninger var der næsten hele tiden - ofte blev der givet en rapport til en 579-station, som under sit svar kun var 449.
Men altid sjovt at være den eftertragtede, så kaldte CQ ca. 99 procent af tiden, og resten s&p.
Imponeret over svensk deltagelse, - de har virkelig forstået at banke sig selv op med et imponerende antal deltagere.
Bedste dx var falklandsøerne på 20 m, og må ellers sige at mit signal blev hørt i ethvert hjørne af Rusland. Har indtryk af at mindst 30 % af mine QSO´er var med russere
Lidt svært at afsende loggen, som blev afvist af robotten. Kun ved at skrive SAC-CW i fjerde linie, villle den godtage den (der stod oprindelig kun SAC).

Vy 73
Steen oz8sw

START-OF-LOG:  2.0
CREATED-BY:    SD by EI5DI