[OZ-CONTEST] 5Q2T / OZ0J - Russian DX og WPX SSB

Joergen OZ0J / 5Q2T oz0j at oz0j.dk
Sun Apr 3 09:50:35 PDT 2011

Min deltagelse af de 2 contester var på forhånd sat på vågeblus, da jeg havde masser af andet arbejde at lave.

Derudover var jeg sygdomsramt allerede før WPX, så der var godt nok ikke megen stemme til WPX contesten.

Jeg jagtede både under de 2 weekender og i ugen imellem en masse nye DXCC båndlande på CW og SSB, og det er vel blevet til ca. 75 DXCC båndlande på HF.

Midt mellem de 2 contester valgte mit PA-trin så også at stå af. Det fik 200 watt i input, og fejlede med det samme. Der er en sikring indbygget, så det "bare" fejler, og så retter man fejlen og kører videre. Denne gang fejlede det også på vanlig vis, og jeg slog det så i stand-by. Ca. 1 min. senere kom der et knald derover fra, og så var det QRT.

Må men jeg skulle alligevel besøge min gode ven OZ2ELA, Michael, og han havde tiden til at lave det, så jeg var klar igen dagen efter. Det kostede noget jordbærkage til kaffen - den var i øvrigt god :-)

Jeg har netop rundet 200 DXCC lande, og jeg kæmper med at få de sidste DXCC båndlande bekræftet.

Resultaterne fra de 2 contester blev:

Contest         : Russian DX Contest
BAND   SSB    CW DUP DXC OBL  POINTS   AVG
  160     0     0   0   0   0       0  0.00
   80     0     0   0   0   0       0  0.00
   40     1     1   0   2   0       8  4.00
   20     0     2   0   2   0      10  5.00
   15     4     3   0   7   0      35  5.00
   10     0     1   0   1   0       5  5.00
TOTAL     5     7   0  12   0      58  4.83
             TOTAL SCORE : 696

Contest         : CQ World Wide WPX Contest
BAND   QSO DUP  PFX  POINTS   AVG
-----------------------------------
  160     0   0    0       0  0.00
   80     3   0    3      10  3.33
   40     7   0    6      34  4.86
   20    12   0   12      28  2.33
   15     9   0    8      27  3.00
   10     2   0    1       6  3.00
TOTAL    33   0   30     105  3.18
        TOTAL SCORE : 3 150

Tak for QSO til 3D2A, OX2KQ og XP1A. OX2KQ blev kørt lige efter Russian DX contesten.

Næste store opgave er så WPX CW, hvor jeg har planlagt at give den en hel del.

Det bliver nok til lidt DX på især WARC båndene i løbet af april og maj.

73 de OZ0J / 5Q2T

Jørgen