[OZ-CONTEST] OZ1JTE CQWW CW.

Thomas oz1jte at mail.dk
Sat Dec 3 10:05:45 PST 2011

Hej Alle.

CQWW CW weekenden blev også brugt til lidt deltagelse herfra.
Jeg var desværre ramt af et genstridigt hold i ryggen, som afholdte mig fra at deltage i mange timer, og i det hele taget var det ikke nemt at sidde ned længe af gangen.

Men alligevel havde man jo svært ved at holde sig væk, da først musikken spillede.
Jeg valgte derfor udelukkende at på 10M og så med high power.
Derudover forsøgte jeg mig, vist for første gang, i assisted klassen, hvor jeg kunne gøre brug af cluster spotene, og derved ikke selv skulle bruge så lang tid på at opsøge de spændende stationer.
Da det i starten gik over stok og sten med at få samlet en masse lande, så blev strategien at køre så mange lande som muligt på 10M.

Man kunne fornemme at mange andre end jeg selv havde stor glæde af at udnytte DX spottene fra clusterne, da man tit lå og kæmpede med de samme stationer i div. pileups, lige efter et nyt spændende land havde fundet vej til 10M og derfor var blevet spottet.
Mon alle husker at stille op i assisted klassen?..Hmm...:-)

Ellers holdte teknikken fint, og forholdene var jo virkelig gode på 10M.
Kun een gang før havde jeg kørt så mange lande på 10M i en test, og det er vist 10-12 år siden, hvor Jørgen OZ0J og undertegnet var med i en CQWW.
Den gang mener jeg vi kørte 139 lande, og denne gang blev det så til 128 lande for mig selv.
QSO antal og zoner gik jeg ikke så meget op i, men jeg er ganske overrasket over det store antal lande.

Jeg kørte som sædvanligt med N1MM logprogrammet.
Stationen en Icom IC-756proII og en 3 elementet beam i ca. 18 meters højde.
Derudover 1KW fra et ETO 91b.

Thomas/OZ1JTE