[OZ-CONTEST] 20 meter CW ...

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Mon Jul 11 09:30:24 PDT 2011

Hej Alle medkæmpere og point-givere!

TAK FOR KÆMPEN TIL ALLE DER GAV EN TØRN FOR ELLER SOM OZ1HQ!
TAK TIL DEM DER GAV ET PAR POINTS TIL OZ1HQ!

Lad os se om ikke der alligevel, trods forholdene og bøvlet, er en
hæderlige placering i vente?

Loggen for 20 meter CW blev sendt til Jørgen allerede lige efter testen
sluttede, for ikke at glemme det.
Alex skal jo have ro til at pakke sydfrugterne til Lord Howe -
VK9-landet han skal til om føje dage!

*Resultatet *af de 24 timers kamp - og det var til tider en kamp :

1.236 QSO'er (1.220 når DUP's trækkes fra!) ((nogen har åbenbart sjove
LOG programmer...))
42 ITU'er
35 HQ'er (Jørgen! tjek lige, der var et par mærkelige iblandt!!)
4.586 points

Total 353.122 points

*Udstyr : *
RIG : Elecraft K3 med 400 Hz INRAD,
PA : DANAMPS Millinium Amplifier
ANT : 4 elementet Mosley i en 20 til 25 meters højde over jord i Tårnby
på Amager.

*Mandskab:*
OZ7AM Alex
OZ1IKY Kenneth
Vi kørte i 4 timers turnus hele vejen igennem. Alex startede og jeg
sluttede ballet!
I en 24 timers Contest kan det lige gå an' Jeg har prøvet en 48 timers
på den måde - kan ikke anbefales..

*Forhold på 20 meter CW:*
ELENDIGE! Undskyld udtrykket, men de var efter min mening røv-elendige!
Generelt var signalerne meget meget små i forhold til bare et par dage
før på samme QTH.
Det er længe siden jeg har set så hurtige skift i signalstyrkerne på 20
meter! fra under støjgrænsen og op på S9 og ned igen - altsammen i samme
transmission! Og det vel at mærke Contest transmission!!
Få og svage sydamerikanere og Japanere!?
Måske den aurora som Jesper OX3KQ nævnte noget om i chatten' havde noget
med det at gøre?
Nattevagten blev min igen-igen. Der var et næsten stille 20 meter bånd!
Eneste lyspunkt var at man kunne fiske et par EU-stationer (og enkelte
uden for ..) til multipliers, uden at ødelægge hørelse og humør.

Og som Leif vist skrev; Så er det med at lytte godt efter på både Russia
og Nordamerikanerne!
USA og Canada havde det med at sende deres CQ-zone i stedet for deres
ITU zone ...

*Jeg har et ønske om en ny station til næste år! *
Samme model som de har i de østlige og  syd-østlige Europæiske lande!
Udgangseffekt minimum 500 procent over landets love,
samt indbygget tasteklik, og et par andre støjende features,
så jeg kan få hele 20 meter CW båndet for mig selv.

Den findes allerede i et større antal som er i drift! De virker
upåklageligt, og har adskillige Contest's bag sig.
Samtidigt ville det være godt at diverse foreniger ikke ville spilde tid
på for latterlige regler om "Gentlemens' behaviour" på HF båndene. De
skal helst afskaffes i stedet for,inden den næste Contest eller større
DXpedition ...

*MEN-MEN-MEN *
Når alt det øffen' så er overstået! Så havde Alex og jeg det faktisk
skide sjovt!
Og hvis ikke der sker noget uforudset, så tror jeg godt vi allerede nu
tør lave sign-up op til en tørn mere næste år!?

Der er også et par billeder til Jørgen's hjemmeside, når vi finder ud af
hvordan han får dem!
Af både Alex og mig, samt station, PA in action og antenne på mast..

CUAGN in the next pile-up!

Kenneth
OZ1IKY