[OZ-CONTEST] 10 M ARRL - 5Q2T

Joergen OZ0J / 5Q2T oz0j at oz0j.dk
Wed Dec 19 00:18:19 EST 2012

Af de mange rapporter på 10 M testen forrige weekend kan jeg regne ud, at man stadig er chokeret over de vilde forhold :-)

Nå spøg til side, jeg var vel ikke den eneste, der satte næsen op efter forhold som i 2011. Skuffelsen var stor, men så fik jeg sorteret nogle flere QSL kort, herunder at få styr på mit DXCC status.

Highlights blev

- QSO med ZL, men af ukendte årsager var et nyt båndland på 10 M. Jeg mangler dem stadig på SSB på 10 M
- den store pile-up søndag "morgen" mellem 8 og 9 UTC. Her blev det til 27 QSO'er

Det blev også til QSO med ZS6 om søndage, og jeg sluttede med 3 stationer fra CW søndag eftermiddag.

Derudover fik jeg tid til at køre OX3KQ på 40 og 80 M (nye båndlande) og 5T0SP på 40 M CCW og 17 M CW (nyt DXCC). Weekenden var alligevel afsat til lidt radio.

Tak for QSO og chat på Skype til OZ8SW, OZ2U og OZ2PBS. Også tak til QSO med 5Q4B.

Resultatet er der ikke meget at skrive om:

MODE   QSO DUP DXC MLTS  POINTS   AVG
---------------------------------------
   CW    49   0  19    0     196  4.00
  SSB    18   0  14    0      36  2.00
TOTAL    67   0  33    0     232  3.46
          TOTAL SCORE : 7 656

Udstyr var Icom IC-9100, Acom 1000, Mosley TA63N beam og logprogrammet var Win-Test.

God Jul og Godt Nytår.

P.S. Savner stadig en rapport fra OZ5E fra CQWW CW. Er der ingen, der skriver noget om den contest?

Vy 73 de OZ0J / 5Q2T

Jørgen