[OZ-CONTEST] IOTA OZ1JTE SOAB HIGH MIX

Thomas oz1jte at mail.dk
Mon Jul 30 07:57:30 PDT 2012

Hej Alle.

Hermed mit bidrag til weekendens støj.

Jeg deltog for første gang i denne IOTA test.
Jørgen OZ0J havde jo fortalt om hans planlagte tur til EU-172, og da vores lokale klubstation stod ledig i denne weekend, så ville jeg forsøge at holde fugten ude af antennerne hos EDR Ballerup. www.oz5bal.dk

Jeg vidste ikke rigtigt hvad jeg kunne forvente mig af denne test, men håbede jo at EU-029 lød lidt eksotisk ude i verden, og derved kunne give anledning til lidt interesse.
Det viste sig faktisk at mange stationer takkede for en ny multiplier langt inde i testen, og sågar en stor Italiener på 10M søndag middag.

Forholdene her hos mig var bestemt ikke noget at skrive hjem om, men 20M holdt pusten til ca. midnat, og det kunne så kompenserer lidt for de lidt sløve forhold på de endnu højere bånd tidligere.
De fine 10M forhold der tidligere blev beskrevet her, syntes jeg ikke at kunne nikke genkendende til, men selvfølgelig blev det da til lidt syd EU osv.
Da jeg sent på aftenen ville skifte til 80M, var der ikke nogle contest stationer at høre, og helt seriøst troede jeg at jeg havde overset noget i reglerne om at 80M ikke var med i testen.
Jeg måtte så finde reglerne på nettet for at konstatere at 80M rent faktisk var et af contestbåndene.
Pga. den meget ringe aktivitet her, muligvis grundet de enormt kraftige statiske udladninger fra det store tordenvejr i EU, så skiftede jeg til 40M og så gik det ellers over stok og sten.

Utrolig mange britiske stationer i denne test, men hvad pokker, det er jo også “deres” test.
Alt i alt mindede det meget om at køre SAC test, så det var en god og krævende oplevelse.

Tak til alle de Danske stationer der hilste på.
Da jeg havde fået gentaget OV3X et par gange på CW fes den til slut ind, og jeg huskede hvorfor jeg hurtigt lagde mit eget 5P4T på hylden, efter at N8S fra den nye Swain Isl., havde en HP4T i loggen i stedet for mig....:-)
Men tak for tålmodigheden Jørgen.

Resultatet er jeg tilfreds med, og selvom den lovede regn udeblev her i Øst, så var det pengene værd  at deltage.

Håber mit skema er til at læse:

Band     Mode     QSOs       Pts     IOT

  3,5     CW         20             228      14
  3,5    LSB         19             213      13
    7     CW        146            750       20
    7    LSB        183           1437      25
   14    CW        183            969      17
   14   USB        306          2286      44
   21    CW         58             366     13
   21   USB        65              435     15
   28    CW          4               48       3
   28  USB         22             138       5

Total  Both     1006           6870     169

Score : 1.161.030

Stationen jeg kørte på var en Icom IC-756ProII og antennerne var 3 elementer til 10-15-20M og dipoler til 40 og 80M.
Især på 40M med den roterbare dipol oppe i 18M masten, syntes det at gå fortrinligt i samarbejde med forstærkeren som er en Alpha 91b, som giver 1KW.
Logsoftwaren er N1MM.
I øvrigt: SOAB HIGH MIXED UNASSISTED

Det var vist det...
Thomas/OZ1JTE