[OZ-CONTEST] CQ WW 2012 CW

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Mon Nov 26 05:04:49 EST 2012

Hej contestere,
CQ WORLD WIDE -  åbent på alle bånd, enorm aktivitet, dxspeditioner, hvad kan man forlange mere.

Med diverse ophold på sofaen, og med familien, var jeg QRV ca. halvdelen af testens varighed.

Forholdsvis ny her er stationen, en K3 med tilhørende pa-trin (500 w) og en sloper (Alpha Delta DX-A) til 160, 80 og 40 m. Alt nyt bestod sin prøve.

Efter at have startet runs på 40 og 20 m opgav jeg fast frekvens allerede om lørdagen; der var for mange ua og ub stationer som kaldte. Derefter blev det S & P efter nye båndlande og zoner.

Højdepunkter var Z60WW (Kosovo), uundværlig i WAE sammenhæng, som jeg fik på 4 bånd. Qso med Thomas OZ1AA på VK8 stationen - ham havde jeg lige sludret med et par uger forinden på amatør-træf Fyn. Knækning af pile-upper, f.eks KH2/JA2VOC på 15 m . En run om søndagen på 15 m fra 17.00 z til 17.53 på ca 100 USA stationer.

Apropos USA stationer, så gik det op for mig sent lørdag, at jeg ikke havde worket en eneste W stn på 10 m. Først søndag tidlig eftermiddag kom de, men så også i hobetal.

Tak til alle oz som gav en country mult i testen.

Vy 73/cu
Steen oz8sw

Contest         : CQ World Wide DX Contest
Callsign        : OZ8SW
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---