[OZ-CONTEST] 2012 CQ-WW CW Contest.

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Nov 26 06:20:59 EST 2012

Hej,

Så er der fred i huset igen. Jeg havde været væk hjemmefra det meste af ugen op til årets test, så jeg havde ikke mulighed for at forberede mig ordenligt med hensyn til antenner. (Eller at få hvilet ordenligt ud inden testen).
På baggrund af sidste års gode erfaringer med at køre Single Band, Low Power, besluttede jeg i år at forsøge mig med 15 M. Men inden jeg kunne komme i luften lørdag morgen skulle jeg have sat en delta-loop op, så først lidt over kl 10 var jeg klar til at gå i luften.
Forholdene lørdag forekom ikke imponerende. Med 100 W må man køre "Søg og Slå Til". Da 15 M lukkede ved 17-tiden var der omkring 170 Qsoer i kassen, heraf en del US stationer.
Søndag var forholdene vist bedre, der var mange russere allerede kl 08 og ind i mellem også stationer fra Asien. Forholdene holdt helt til kl 1830, hvor der var en svag åbning til Californien, efter en længere periode med masser af US stationer.
Ind i mellem blev det også til lidt Japan en enkelt kineser, en australier ( desværre hørte jeg ikke Thomas), samt blandt de lidt mere eksotiske, NH2T, 7P8D, YN2CC, D3AA.

Alt i alt sluttede jeg med 362 QSOer , 835 QSOpoints, 26 Zoner, 84 Lande og et claimed score på 91.850.

Forsøget med at anvende en delta-loop antenne (med det nederste ben i ca. 2 meters højde), i stedet for min normale dipol faldt godt ud. Østover, hvor jeg skal over en lille bakke var der ikke megen forskel, mens delta-loopen vestover var op til flere S-grader bedre end dipolen.

73 og på genhør
OZ7BQ, Hans Jørgen.

(Husk at loggen skal indsendes i løbet af et par dage)