[OZ-CONTEST] 2012 SAC CW Contest OZ7BQ

Hans J Rasmusen oz7bq at yahoo.dk
Sun Sep 16 12:00:49 EDT 2012

Hej,

Så kan vi slappe af igen.
I år kørte jeg SOAB LP med min K2/100. 100 Watt. En virkelig god contest station. Som sædvanlig var det med simple antenner. En multiband dipol til 10, 15 og 20 M, en kvartbølge vertikal til 40 M og samme antenne med en loading spole til 80 M.  Denne løsning virkede ikke særligt godt, så jeg var kun kort tid på 80 M for at samle multipliers.
10 M var en store skuffelse. Hørte mange OZ'ere og skandinaver, men lavede kun 1 QSO. Det var rent tidsspild. 15 M var ikke meget bedre, men lidt kunne jeg dog lave specielt om lørdagen.
20 M og i mindre grad 40 M måtte trække læsset. Denne gang havde jeg i øvrigt besluttet kun at køre i running mode. Det lykkedes fint, bortset fra en lille snes QSOer, men det var til tider svært at finde plads, når det store gik igang. Heldigvis er vi de eftertragtede i denne test.

Resultatet efter ca 17 timer aktivitet blev:
Bånd    QSO    Point    Multipl
80        33        66        13
40        256      536      37
20        367      818      47
15        49        127      14
10        1            3         1

IALT    706    1550    112        Claimed Score 173.600

73
Hans Jørgen
OZ7BQ.