[OZ-CONTEST] ARRL DX CW OZ0J

Joergen OZ0J / 5Q2T oz0j at oz0j.dk
Mon Feb 18 02:00:58 EST 2013

Jeg besluttede mig for at deltage som OZ0J, dels for at brugt en masse QSL kort med det call, og dels for at hente lidt "goodwill" fra OX-ekspeditionen, hvor jeg kørte en del US stationer.

Jeg nedgraderede min deltagelse til kun at lege lidt med på 20 M, da weekenden også blev brugt på andre opgaver.

Jeg fik nogle få nye stater på 20 M, og ligesom OZ4CG så mangler jeg også SD. Jeg håber på held i SSB delen om 14 dage.

Resultat blev som følger:

BAND   QSO S/P DUP  POINTS   AVG
----------------------------------
   20   184  48   0     543  2.95
TOTAL   184  48   0     543  2.95

Operating time  : 5h14

Jeg havde fået min FT-1000 hjem fra operation, men den virkede noget "død" med filtre, så den blev pillet fra igen.

Udstyr blev i stedet en Icom IC-9100, Acom 1000 og Mosley TA-63N.

Tiden blev også til at køre 5X8R og 9U4U på et par bånd, samt lidt andre nye båndlande.

Jeg springer 160 M SSB testen over om 1 uge, da jeg p.t. ikke har antenner til at jagte nye lande uden for EU. Jeg vil til gengæld gå "all in" i ARRL DX SSB.

Vy 73 de OZ0J / 5Q2T

Jørgen