[OZ-CONTEST] ARRL CW SOAB HP - OU2I

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Mon Feb 18 08:12:24 EST 2013

Her i ARRL DX CW contesten deltog jeg fuldt ud og var aktiv i ca. 30 timer.
Jeg havde lånt OZ5E stationens antenner og PA og medbragte min Elecraft K3
og min paddle. Og så gik det bare løs

Efter at have studeret tidligere resultater og kigget på udbredelsesforhold
og tænkt på en god placering fik jeg planer om en 40M single band, men det
blev hurtigt opgivet da først testen gik igang.
Jeg startede på 40M men kunne ikke rigtig få gang i noget. Så skiftede jeg
til 80M og det hjalp. Der kom hurtigt 100 QSO i loggen.

Omkring klokken 02.00 var jeg et smut på 160M men fik kun 4 QSO og der var
ikke gang i noget så jeg gik tilbage til 80M og fik igen gang i et RUN.

Klokken 03.00 gik jeg på 40M igen og nu var der rigtig gang i den. Kørte en
masse indtil 04.30 hvor jeg gik på 160M. Nu var der gode forhold og jeg fik
kørt ca 1 ny station i minuttet i løbet af den næste times tid.

Jeg fik sovet et par timer og gik i gang lørdag morgen. Men der var ikke
rigtig noget at køre så jeg surfede lidt rundt på båndene og fik lige kørt
9U4U og V63ZM - nye lande.

Over middag kom der rigtig gang i QSO'erne og her havde jeg min travleste
RUN på 15M.
Mellem klokken 14 og 16 kørte jeg 234 QSO'er med en periode på 10 minutter
hvor jeg kørte 3 QSO/min og en periode på 60 minutter hvor jeg kørte 2,5
QSO/min. Da gik det stærkt og da var det rigtigt sjovt !
Jeg tror paddlen blev lidt varm og bagefter måtte jeg lige ha en pause

Jeg fik kun kørt 4 QSO'er på 10M lørdag så det var ikke så sjovt men søndag
eftermiddag var der gode forhold på både 10, 15 og 20 så det hjalp på
statistikken.

Det blev til 46 stater - jeg mangler WY og NE (AL og HI var ikke med i
testen).
Det blev til 1736 QSO og 1.182.327 point ifølge mit logprograms beregninger.

Nå, men du kan se screendumps fra loggen på
http://oz1bii.dk/contest-2013.htm

En STOR TAK til Jan og Andrew for lån af udstyr og tak til Lizza, Ole og
Arne for opstartshjælp.

Og her er så hvad det blev
til:---------------------------------------------------------

ARRL DX Contest, CW

Call: OU2I
Operator(s): OZ1BII
Station: OZ5E

Class: SOAB HP
QTH: STJAER
Operating Time (hrs): 30

  160:   69    19
   80:  231    35
   40:  267    46
   20:  549    53
   15:  389    43
   10:  232    33
-------------------
Total: 1737   229  Total Score = 1,182,327

Club: Danish DX Group

Comments:

A very nice contest.
I started as 40M singleband, but turned out as ALL-band.
Really got the feeling of a HighPower station as I was operating from the
Danish Contest Academy station OZ5E.
A great THANK YOU to OZ1ADL and OZ1XJ for hospitality and letting me take
over.

Bringing my Paddle and my Elecraft K3 and using the PA and antennas on the
station was a great experience in accordance to my normal conditions with a
simple Inverted-L LW and barefoot LowPower.

Nice conditions under the contest. Not much to do in the mornings but plenty
of activity after 12UTC.

Thank you all for the contacts and hope to meet you next contest.
Best 73 de OU2I / Henning