[OZ-CONTEST] arrl-dx-cw lige en test :-)

per henriksen oz1dgq at hotmail.com
Wed Feb 20 04:48:07 EST 2013

10m 21 qso'er 7 stater og 1 provins
15m 68 qso'er 20 stater og 1 provins
20m 21 qso'er 11 stater og 1 provins
Ialt 21 forskellige stater og 2 provinser.
10m blev først kørt søndag eftermiddag 15:25 til 16:06.
Der var gang i "qsb'en" og meget kraftig støj fra andre stationer,
så jeg skulle dæmpe radioens følsomhed. Det er 1.gang jeg har haft de samme støj problemer på de 3 bånd som på 40m.

Men på 15m blev det da til CO, TX, flere gange.

Lørdag startede med lige under 2 timer hurtigt S&P på 15m det gav lige stationer. Og med den støj på båndet, skulle der kaldes mange gange.

Og støj, ja der skrives jo om nøgle klik.
Det er tydeligt med et program som CW-get, indtsillet til den rigtige hastighed, at der er en MEGET kort stig og faldtid. på "prikker og streger".
Der ses en lille spids ved  starten og så falder signalet til et fladt niveau, inden signalet falder.

Og det undre at radio amatører kører på den måde for de laver jo blot en masse harmoniske (spild af effekt) jvnf. FOURIER-transmission ( stavemåde tjaa det er mange årsiden) af en firkant, som de jo næsten frembriger.

Håber, at der er nogen, der vil give mig besked hvis det skulle ske med mine maks 100w, Der er jo ingen grund til spilde effekten :-)

Nå det skulle jo lige være at holde svage nobastation fra nærliggende frenser.

cu hu de OZ1DGQ aka SINGLE-OP GAY Per.