[OZ-CONTEST] NRAU OV3X SOABLP CW

Jørgen Christensen oz8ae at christensen.mail.dk
Wed Jan 16 11:29:24 EST 2013

        Band    QSOs    Pts  SEC
         3,5      57     114   39
           7      49      98   33
       Total     106     212   72

            Score : 15.264
              Rig : IC-775DSP

         Antennas : G5RV

          Soapbox :
Hej contestere. Godt nytår. Deltog fra Falster hvor jeg fik sat en G5RV op hos min far. Den lå godt nok i skyggen af signalerne østfra men det gik.
Det var hyggeligt og jeg hørte faktisk flere OZ-er som jeg ikke fik kørt.

Lidt til smilebåndet!

Observerede at min bærbare PC med XP var smuttet 3-1/2 time. Den blev sat korrekt til lokal tid - som N1MM forlanger det.
Efter contesten blev jeg så noget overrasket over at se at loggen begyndte:
0302 UTC og endte 0459 UTC,
Den skulle jo begynde 0632 og slutte 0829 UTC.

Inde og kigge i Windows. Nå ja fanebladet med tidszoner. Der stod at jeg kørte på Kabul tid - 3-1/2 time fra UTC.

Fik hjælp fra OZ5UR og N1MM reflektoren da andre åbenbart har været ude for det samme.
En lille opskrift om at markere tiden for første QSO, ændre tiden til det korrekte.
Dernæst markere sidste QSO - tiden - og ændre den til korrekte tid.
Herefter blev loggen ændret så den var korrekt.

Men - der er en rigtig BUG i N1MM programmet når filerne genereres. !!!!
Efter min Exchange 599 001 SS   stod der igen 001
              Exchange 599 002 SS   stod der igen 001

Der stod en ekstra kollonne hele vejen ned med 001.
Den måtte jeg ind og slette.

Har andre observeret lignende?

PS. - den bærbare opførte sig eksemplarisk resten af opholdet på Falster.
Da jeg kom hjem i aftes skulle loggen eksporteres og indsendes, så var tiden på computeren var igen smuttet 3-1/2 time.
Inde og checke det hele.
Denne gang stod fanebladet: tidszone korrekt  - København -1

Ser nu at andre også har prøvet den version.
Min PC har kørt i flere år og har flere contester inde, men jeg har aldrig oplevet dette før.
Hvorfor skrider den pludselig 3-1/2 time.

Nogen guruer derude?

Man skulle måske overveje at spørge en af vore soldater, der skal til Afghanistan om han vil have den med.
Den kører bedst på Kabul tid!

  73 Jørgen OZ8AE OV3X