[OZ-CONTEST] CQ 160 meter CW

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Sun Jan 27 07:31:20 EST 2013

Hej OZ'er

Nå! Det var så min første rigtige 160 meter contest. Alle andre gange
har det været DXCC lande jagt.

Et noget anderledes 160 meter bånd, må jeg sige! Det mindede om
Københavns hovedbanegård i myldretiden - hvor man ellers er vant til et
mere stille,
og til tider forladt bånd, så kom dets potetiale virkeligt frem her.

...det samme gjorde også diverse "knap så gode OP's" som lagde sig midt
i en DX stations frekvens.
Ja ja, så må man vente og håbe at han smutter inden det bliver lyst i
den anden ende?
Og de berømte "Clicker-stations" som Finn OZ7YY altid bander over, ja de
var der selvfølgelig også!

Men sjovt var det nu alligevel, også at opleve et bånd der til tider
opførte sig lidt som en blanding af 20 og 40 meter ...

Til sidst en stor tak til Andrew OZ1XJ og Jan OZ1ADL for at jeg måtte
låne OZ5E til en Single band OP's

CU in the next one..

Kenneth
OZ1IKY

Win-test, EllecraftK3 og en ACOM 2000 med en Titanex GP
...samt masser af gå-på-mod!

Contest : CQ World Wide 160-meter Contest
Callsign : OZ1IKY
Mode : CW
Category : Single Operator - Assisted (SOA)
Overlay : ---
Band(s) : Single band (SB) 160 m
Class : High Power (HP)
Zone/State/... : 14