[OZ-CONTEST] OU2I - CQ 160 meter CW

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Sun Jan 27 09:08:55 EST 2013

Hej
Det var så den 160 meter contest og det gik jo udmærket med masser af
aktivitet lige fra 1810 til 1900 KHz.

Spændende at køre 160 meter fordi forholdene skifter hele tiden.
Pludselig kan man høre en station kalde CQ og 2 minutter senere kan man ikke
høre den mere.
Man kan høre en station og man kan høre en anden kalde, men de kan ikke høre
hinanden.
Så det gælder om at fange stationen når man hører den (og den hører dig :o)

160 meter er ikke et decideret Low Power bånd, men mine 75 Watt kunne
åbenbart høres.
Det var overraskende når jeg kom igennem på første kald, men det skete.
De fleste QSO'er var med Europa indenfor en radius på under 2.000Km.
Og det var rigtig godt at køre EY8MM Tajikistan - en distance på 4.760 Km.
UP2L i Kazakhstan fik jeg også med en afstand på 4.120 Km.

Jeg hørte flere OZ'ere. Bl.a. OZ7YY, OZ1IKY, OZ1AAR o.a.

Rig: K3 Elecraft 75W
Ant: 20meter Inverted-L antenne up 12½ meter (SWR ca 2½ med intern tuner)

----
Call: OU2I
Operator(s): OZ1BII
Added: 27/Jan/2013 11:03