[OZ-CONTEST] ARRL DX SSB - OZ0J

Joergen OZ0J / 5Q2T oz0j at oz0j.dk
Sun Mar 3 12:12:09 EST 2013

Hej alle

Jeg havde planlagt at være med det meste af weekenden for at jagte de stater, jeg stadig mangler til WAS award. Status er, at jeg stadig mangler South Dakota.

Det blev til

80 M, 2 nye stater
40 M, 7 nye stater
15 M, 3 nye stater
10 M, 1 ny stat

Det var i sær sjovt på 10M, hvor både lørdag og søndag åbnede op. Det gik stærkest søndag. Der var ikke så meget pile-up på de andre bånd, så det var mest S/P med DX-cluster. Jeg kom normalt igennem blandt de første på alle bånd, så det var ikke fordi jeg ikke kunne høres. At kalde selv gav ikke så meget, 10 M var dog en positiv undtagelse.

Udstyret var: Icom IC-9100, MFJ-434B Voice Keyer, Heil headset med godt brugt fodtast, Acom 1000, og antennerne var Mosley TA-63N, 1/4 vertikal til 40 M og L-antenne til 80 M. 80 M antennen var den samme som til 160 M CW testen, dog blev den vandrette del forkortet, så den passer til 80 M.

Jeg kæmpede også en del søndag morgen på at komme igennem til TX5K både på 80 M og 40 M, hvor jeg havde et overraskende godt signal. Desværre indtil videre uden resultat.

Resultatet af ca. 11 timers anstrengelser blev:

BAND   QSO S/P DUP  POINTS   AVG
----------------------------------
  160     0   0   0       0  0.00
   80    19  10   0      57  3.00
   40    22  17   0      66  3.00
   20    19  17   0      57  3.00
   15    55  35   0     165  3.00
   10   157  27   2     471  3.00
TOTAL   272 106   2     816  3.00
       TOTAL SCORE : 86 496

Søndag var en udfordring med det gode vejr, men det blev til 5 timer i haven også.

Vy 73 de OZ0J / 5Q2T

Jørgen