[OZ-CONTEST] WPX CW OU2I(OZ1BII) SOAB LP

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Mon May 27 16:08:17 EDT 2013

Min opskrift på WPX 2013:  1½ kg havregrød, 2 l yoghurt, 4 bananer, 22 breve
kamillethe og 9 kopper varm mælk med honning.
Og jeg som elsker chokolade under tester  :o(

cqcontest.ru var en drivkraft til at jeg vendte tilbage til radioen. Hver
gang jeg havde været væk, var OZ4CG sprunget forbi mig med stormskridt og
jeg havde en del at indhente igen  :o)
Og jeg fik set OZ5E Live på video med lyd og det hele - tak for sms Nils Bo.

Som I andre også skriver var det svært at finde et bånd med aktivitet lørdag
og det gik kun langsomt fremad. Jeg var ude og tjekke antenneforbindelserne
for at se om der var noget i vejen med den. Antennetuneren kunne godt få SWR
ned under 2, men senderen meldte om High Current så jeg kunne ikke bruge
mere end 80 Watt.

Cypern er åbenbart flyttet op i min baghave for P3N og P33W havde lige så
kraftige klik på 15M som de store YT-stationer havde på 20M.

Jeg kørte OZ8PG på 10M og OZ5E på 80M. Og så hørte jeg OU4O, OZ1IKY, OZ4CG
og OZ1AAR.
Som Nils Bo skriver var der ingen grund til at bruge en masse tid på 10 og
160M. Jeg var også kun på disse bånd ganske kort tid for lige at hente de
lette stationer og så videre til de andre. 40M og 20M var de to sikre bånd
men der var faktisk en god åbning på 15M søndag eftermiddag hvor jeg fik en
del nye pfx.
Jeg sluttede af på 80M hvor der var fin aktivitet og jeg kom over 100
QSO'er.

Best 73
OU2I Henning Andresen

www.oz1bii.dk