[OZ-CONTEST] wpx cw 2013

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Tue May 28 10:35:53 EDT 2013

Hej all.

Mit resultat fra CQWW WPX Contest, CW

Call: OZ5WQ
Class: SOSB20 LP

------------
    20:  162
------------
Total:  162  Prefixes = 150  Total Score = 35,100p

Det hele blev kørt med en roterende dipol, stammende fra en Fritzel
TA33, i den formidable højde af 8m.
Den højde gør arbejdet med at rotere den til en enkelt sag, da den på
det nærmeste er rundstrålende.
Effekten på 100W kom fra min altid trofaste IC735.
Manglene indkøring af internettet på PC'en gjorde at, jeg ikke kom
reflektoren.

Brugte for første gang en USB- Seriel konverter, købt for ca. 100,00kr
hos T. Hansen.

Da jeg fandt ud af at stille TR4W til at køre på port 4 virkede alt som
tidligere.

Startede først lørdag morgen 0830DNT og valgte enkeltbånd 20m, det gode
gamle, troede jeg, men det lød noget mystisk, og var ikke rigtigt til at
blive klog på.
Der var prefixer nok at tage fat på, og selv nogle med en styrke, som
jeg normalt vil forbigå for ikke at spilde alt for meget tid så tidligt
i testen,  men de svarede, mod forventning, de fleste gange på mit 1'
opkald.
Hørte sent lørdag eftermiddag OX3XR, men 2 stationer, der begge kører
S&P, har i sagens natur svært ved at fange hinanden.

Startede søndag morgen med at konstatere at A-K værdierne nu var 32-4,
en fordobling af A værdien fra lørdag.
Det virkede ikke opmuntrende, men som søndagen gik blev forholdene bedre
og bedre og jeg endte med at være ganske godt tilfreds med min rækkevidde.

Det er forbløffende så længe BY-stationerne er igennem under de her
forhold, fra formiddag til først på aftenen.
6V og JW var nok de bedste distancemæssigt N-S, og E-W var der BY/ UA0
og lidt karibien, ingen W6 og ingen JA eller SA, (hørte en JG).

Det var det hele.
Havde en god weekend med min radio.

vy 73 Peter
OZ5WQ