[OZ-CONTEST] OZ7BQ 10 M SOSB Low

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Sun Nov 24 15:30:20 EST 2013

Hej,
Igen i år valgte jeg kun at køre 10 M, så jeg kunne få en rolig nattesøvn. Startede begge dage lige ved solopgang og sluttede når båndet lukket lidt efter solnedgang med passende pauser undervejs.
Der var sandelig gang i den i år, selvom forholdene ikke var helt i top, det var specielt godt om eftermiddagen når båndet åbnede til Nordamerika.
Kørte med K2/100 og min lodrette 2 elm beam (VDA) som beskrevet i OZ sidste år. VDA'en virker godt og giver en god forbedring i forhold til min dipol.
Slutresultatet blev 357 QSO er, 883 Points, 31 Zoner, 84 lande og et claimed score på 101890. Ikke helt så godt som i 2011, men fik bla S21ZBB, 3W1T, Z81R, 4V7T, et par japanere og kinesere. Som rosinen i pølseenden slutter jeg med LT1F (men vist ikke med OZ1AA ved nøglen).
73 og god jagt.
OZ7BQ, hans Jørgen.