[OZ-CONTEST] OU2V på deltidsarbejde i CQWW CW 160m S/O HIGH

Lars Erik Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Sun Nov 24 15:48:53 EST 2013

Ja endnu en test er gået....

Denne gang ville jeg afprøve den antenne som jeg havde haft lidt problemer
med i RSGB 160m testen sidste weekend. Så jeg forsøgte denne gang at folde
de overskydende 20m lidt mere vinkelret ud fra flagstangen, og fandt at
resonansen stadig var alt for høj, den lå på 2.3 mhz... derfor isatte jeg
en spole fra en gammel atu, og dette gav så en resonans  på 1770 khz. lidt
for lavt, men tilsyneladende kunne min MFJ 986 nu trylle det til at virke
med høj effekt. Og det blev til flere Japanske og amerikanske stationer,
men mest eu.
Jeg deltog lidt deltidsmæssigt, idet min hæk skulle klippes...så
havearbejdet blev fixet, og jeg kørte så lørdag morgen, lørdag aften,
søndag morgen og endelig søndag aften. På den måde blev der tid til både
have, søvn og afslapning med De uheldige helte i 4 afsnit.... Havde et mål
der hed 100 qso. men det holdt ikke... så med 12 timers aktivitet sluttede
jeg søndag aften kl.2100 dnt, efter at diverse store LID´s fra de tidligere
øststater gik ind og kaldte cq der hvor jeg havde været i 2 timer...og jeg
nåede lige at putte endnu en Japaner i loggen.. med eet opkald.

Her er så status.:

Contest : CQ World Wide DX Contest
Callsign : OU2V
Mode : CW
Category : Single Operator - Assisted (SOA)
Overlay : ---
Band(s) : Single band (SB) 160 m
Class : High Power (HP)
Zone/State/... : 14
Locator : JO55SI
Operating time : 11h46

BAND  QSO CQ DXC DUP POINTS AVG
--------------------------------------
160   556 17 57   1   627   1.13
--------------------------------------
TOTAL 556 17 57   1   627   1.13
TOTAL SCORE : 46 398

Ja om 14 dage hedder det så ARRL 160m contest, hvor jeg håber at min
antenne er afstemt i spolehuset....

sidste bemærkning er at min el-måler har spillet med under hele testen, xyl
sagde hun kunne høre cw, selvom jeg havde ørebøfferne på ved min station i
kælderen... så først nu er lyden fundet... en el-måler. (øv, håber ikke
regningen skrider af den grund.)

vy 73 de Lars OU2V / OZ1FJB