[OZ-CONTEST] CQWW CW fra OZ8SW

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Mon Nov 25 04:52:51 EST 2013

Hej
så er årets største contest overstået, - for mit vedkommende med mit bedste resultat nogensinde, i nogen contest.
Formidable condx, masser af DX og åbent på alle bånd.
Egentlig ville jeg bare ha lavet nogle nye entiteter på 160, 80 og 40 og startede derfor fredag/lørdag nat kl 2, men som tiden gik blev ambitionerne større, og om søndagen var målet, som blev nået, 1500 QSO som gav en samlet score på lidt over 1.500.000 points.

For at illustrere de gode forhold: søndag morgen sad XYL bag ved mig og læste SøndagsPolitiken, mens jeg startede op på 10 m : Jeg nævnte de lande for hende, som kom i følge ind i loggen: Zambia, SydSudan, Bangladesh, Georgia, Guam, Kina, Mongoliet, Ascension, Ceuta/Melilla, Burkino Faso, Swaziland.   Alle med S9 og i første eller andet hug. På en halv time.
Og lørdag eftermiddag lange runs mod USA på 15 m.  Det samme om søndagen.  Hørte (for første gang nogensinde) og fik KL7 på 40 m etc etc

Havde en mærkelig oplevelse på 160 m lørdag nat: sad og kaldte op, computergenereret, uden svar i lang tid, og lagde så mærke til, hvergang mit opkald sluttede, var der een som morsede NO. Lige netop hørbart. Hvad mente han med det - var det fordi jeg ikke fik svar, eller fordi jeg skulle holde op ? Mystisk. Morsede et spørgsmålstegn, men det gav intet NO. Morsede et CQ med paddlen, og kunne så høre LX1NO kalde CQ - han havde åbenbart, synkront med mig, på samme frekvens, kaldt CQ, så jeg lige nåede at høre hans suffix !   Så ingen mystik alligevel - hi

Udstyret er en K3 med pa-trin KPA500, som leverer 500 w på 10, 15 og 20 til en Mosley TA-54-XL,    samt K3 alene på 40, 80 og 160 m til en sloper Alpha Delta DX-A med 100 w. En indkøbt KAT500 antennetuner til sloperen, har jeg haft et helt år, uden at kunne få den til at fungere - - den er nu efter afprøvning hos OZ4UN, som har en tilsvarende, fungerende, under garantiperioden sendt til italien for reparation. Så jeg også kan sende med 500 watt på de lave bånd. Det glæder jeg mig til.

Af udlandsdanskere hørte/kørte jeg Finn i Bangkok HS0ZLM,  Thomas OZ1AA på superstationen i Argentina LT1F (på 15m), samt XP2I Henning (OZ1BII) på Grønland.
Samt mange OU OV contestcalls, som jeg aldrig kan huske, hvem tilhører.

Vy 73 og Cu næste contest
Steen oz8sw

Contest         : CQ World Wide DX Contest
Callsign        : OZ8SW
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---