[OZ-CONTEST] CQWW CW OZ4CG SOAB LP

Gjessing oz4cg at post3.tele.dk
Mon Nov 25 13:36:01 EST 2013

Hej alle!

Så er CQ-WW-CW gennemført, og lad mig sige det med det samme:  Jeg kan ikke
få armene ned: Aldrig har jeg i en contest kørt så mange lande og oplevet så
forrygende forhold på alle båndene!!  I alt over 1000 QSO'er og næsten 100
lande blev det til, og mange af de lidt mere sjældne Entities her på
stationen væltede bare ind:
Sydover var det 3DA, 9J, D4 (på 4 bånd!), XT, Z81R, og ZD8!
Selv østover, hvor min antenne ligger i skyggen, blev det til flere JA, BY,
VK og JT.
Vestover blev det til bl.a. J7, V2 (på 4 bånd), VP2V, V4, PJ2 (4 bånd), PJ4
(4 bånd)
og sydover: 3DA, 9J, D4 (4 bånd), ZD8 (2 bånd) Z81R og XT2FCJ!!  Og Thomas,
LT1F fik jeg på både 20 og 15m.
Der er sikkert flere nye båndlande, men det har jeg ikke checket endnu!!

Mit mål var 1000 QSO'er, og det nåede jeg søndag aften v. 19-tiden!   På
grund af et "hekseskud" havde jeg svært ved at sidde så længe ad gangen, og
det blev da også 'kun' til 27 timer ved stationen. Samtidig startede en
voldsom støj på S7-9 søndag aften, - formentlig fra den nærliggende Rønne
Havn. Derfor valgte jeg at lukke ned næsten 6 timer før testens slut.

Det var meget svært at få etableret nogle 'Runs', så næsten alt er kørt med
S&P.  Et enkelt vellykket Run på 20M med 76 QSO'er på 42 minutter lykkedes
dog inden også denne frekvens blev invaderet af en østeuropæisk HP-station.

Af øvrige OZ hørte og kørte jeg kun OZ4FF, OZ1HX, OZ4ACK og OZ4UN.
Henning, XP2I så jeg på clusteret, men kunne ikke høre ham.

Alt i alt en stor og herlig contest med super condx, og så kan jeg jo
derudover også glæde mig over Bornholmsmesterskabet i SOAB LP ;-)  Et stort
til lykke til Karsten, OZ4FF, med bornholmsmesterskabet i SOSB LP!!

Best 73 Carsten / OZ4CG