[OZ-CONTEST] lidt cqww

per henriksen oz1dgq at hotmail.com
Sun Oct 27 17:36:19 EDT 2013

Lige lidt resultater fra antennerne på min altanen.
        QSO     OZ      EU      Points  DX      CQ40m     2       0	       2           2        2        120m     1       0        1           1        1         115m     46      0       16         106     26      1310m     62      0       7           172     13      11Total   111     0       26         281     42      26
Hourly (10min) QSO rate:    17 (18) QSOs/hourHourly (10min) pts rate:    43 (42) points/hour
Score: 281*68 = 19108 points
Lige lidt om det på 10m har min tråd det lidt dumt når fekvensen kommer over 28.490.tråden er blevet skiftet og er blevet 7.8m lang.
Så bliver standbølgen lidt dårlig selv med tuner.Men så kan det heldigvis lade sig gører at tune min 5/8 2m antenner Sirio SMA47/135.
Så de opfører som korte 1/4 bølger på 10m.
Den en lodret henne på hjørnet er mest "bred" den kopler mere til jernbetonen (jord).Den vandrette vinkelret udfra bygningen er ikke så bred kobler ikke så hårdt.
Lidt eksperimenter... Er nødvendigt med antenner på altanen.
MVH Per OZ1DGQ