[OZ-CONTEST] CQWW - OV0V.

Peter Müller peter at irc.dk
Mon Oct 28 23:31:04 EDT 2013

Havde lagt op til en stille CQWW weekend, med lidt båndlande og ssb-mode
jagt. Gik efter at få kørt lidt på alle 5 bånd (10-80m), hvilket lykkedes.
Har endnu ikke importeret loggen i DX4WIN så jeg kender ikke det endelige
udbytte, men der blev kørt flere nye lande på alle bånd, så det var fint.
Lørdag på 10m, var en meget frustrerende oplevelse. Det var i den grad de
store stationer der dominerede båndet. Alt hvad der bare var en lille smule
mere interessant end almindelig K og UA stationer, kunne tage evigheder at
komme igennem til, trods S9+ signaler. Det var virkelig sindssygt her. Jeg
har aldrig oplevet noget lignende på 10m, ikke engang i 1990-1992 hvor vi
havde solpletter på over 200, kom i nærheden af det cirkus der var på 10m om
lørdagen i denne test. Mit trin er pt. pillet fra pga. nogle omlægninger jeg
er ved at lave, så jeg lagde ud med blot at køre LP – men det var spild af
tid. Lørdag eftermiddag, måtte jeg sætte det op på bordet igen, og koble det
til. Nu kunne man komme igennem til K og VE stationerne på 15 min., istedet
for 30 min :). Efter jeg rundede 100 qso’er på 10m, forlod jeg 10m i
frustration og fortsatte båndlande jagten på 15m. Vendte dog tilbage til 10m
om søndagen, og her var der lidt mere ro på.

Søndag aften ville jeg lukke ned for denne gang, men blev fristet af lige
hurtig at finde 25 stationer, da jeg så ville runde 600 qso’er. Tænkte, det
kunne jeg lige hurtigt gøre. Mente at den hurtigste måde at køre 25 qso’er
på, var at kalde CQ på 80m. Som tænkt så gjort. Så ved jeg sgu ikke hvad der
lige skete, men det var som om 80m eksploderede, og hele europa ville have
en qso med mig. Det kogte mildest talt i headsettet hvergang jeg tastede ud,
og qso raten lå over 400q/h. Det har jeg aldrig oplevet før. Det var så
vildt, at jeg tog et skærmdump af vinduet, fordi det var en oplevelse jeg
sent vil glemme. Efter en lille times tid stilnede det lidt af igen, og jeg
sad tilbage med et qso antal der nu pludselig sagde 827, og tænkte ”Hvad
skete der lige her”.

===========================

Band  QSOs   Pts   ZN  Cty

===========================

80M   320    325    8   43

40M   111    177   15   52

20M   118    178   17   54

15M   107    213   18   55

10M   171    403   23   67

Total 827   1296   81

Min samlede operating time var på ca. 20 timer,

og stort set kun S&P – med undtagelse af det vilde run på 80m søndag aften.

Peter

OZ3ABE.