[OZ-CONTEST] CQWW SSB OZ4O

Ole S. Andersen oz4o at osa.dk
Tue Oct 29 04:07:40 EDT 2013

Hej,

Jeg havde bestemt mig til kun at lede rundt på de
forskellige bånd, for evt. at finde nogle nye båndlande
og noget godt DX. Startede med 7O2A på 10m. Aktiviteten
var fra Socotra øen ved Yemen. Det var en overraskelse,
som jeg ikke havde set annonceret nogen steder. Bortset fra
en enkelt QSO mere lørdag formiddag, kom jeg først i gang
ved 1530z tiden igen. Condx var rigtig gode, så jeg søgte
blot rundt og kaldte, hvad jeg kom forbi. Betalte lidt tilbage
til de stationer, der er flinke til at kalde ind når jeg
er i CQ-mode. Søndag eftermiddag var jeg ved at være klar
til at stoppe, med en 425 QSO'er i loggen, alle ved S/P.
Men antal QSO'er på 10m så lidt sølle ud, i betragtning
af de gode condx, så kaldte lige lidt CQ med antennen mod
NA. Jeg fik lidt af den samme oplevelse som Peter/OV0V havde
på 80m. Selv om jeg mest er til CW, må jeg dog indrømme,
at det faktisk var helt sjovt.. ;-)
Lidt 40/80m blev det til sidst på aftenen.
Drengene på A73A havde et fint signal, og jeg takker for
QSO'er fra 80-10m.

           OZ4O
Category : SINGLE-OP - ALL - HIGH - SSB - ASSISTED

         Band    QSOs    Pts   ZN   Cty
         1,8      31      30    3   21
         3,5     137     177   12   45
           7     148     246   18   62