[OZ-CONTEST] SAC - cw fra oz8sw

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Sun Sep 22 13:04:27 EDT 2013

Hej,
så blev morsebehovet dækket for et stykke tid. Et par dage.  For mit vedkommende bliver den næste contest Oceania DX 12-13 okt. Den plejer OZ5DX at vinde!

Denne contest oplevede jeg som noget helt særligt : fantastisk forarbejde af flere personer (ingen nævnt, ingen glemt) , nye pc muligheder med skype og ru-websiden, generelt fine condx og en meget fin blanding af gamle garvede operatører og forholdsvis nye ansigter - det lover godt for fremtiden.  Hørte flere OZ kaldesignaler jeg aldrig før har hørt.

Nå, men til sagen. Mit resultat blev som følger (scoren skal tages med forbehold, for oplevede en del rapporter, jeg næsten ikke kunne læse     -   i den anledning ønsker jeg at brokke mig: det er dog frygtelig irriterende at nogen kalder een i halve timer, når man kun lige kan ane dem, og ved man ikke vil kunne få fat i deres QSO-nummer  - det var særlig tyskere som mestrede den facon)

Contest         : SAC Scandinavian Activity Contest
Callsign        : OZ8SW
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : High Power (HP)
Zone/State/...  :
Locator         : JO65FR
Operating time  : 13h59

 BAND   QSO DUP MLTS  POINTS   AVG
-----------------------------------
   80   138   0   23     281  2.04
   40   291   0   36     621  2.13
   20   431   0   49    1010  2.34
   15   244   0   41     636  2.61
   10    10   0    7      25  2.50
TOTAL  1114   0  156    2573  2.31
       TOTAL SCORE : 401 388

De 10 QSO på 10 m blev lavet i contestens sidste halve time.

Vy 73
Steen oz8sw